Wolny rynek sprawia, że reklama staje się często jedynym sposobem o być albo nie być przedsiębiorstwa. Coraz więcej właścicieli firm postanawia marketing oddać w ręce zewnętrznych specjalistów. Popyt na usługi reklamowe stale rośnie, stąd też w dobrej kondycji utrzymują się agencje reklamowe. Obsługują one wielu klientów biznesowych, a ich rentowność pokazuje, że warto samemu rozpocząć tego typu działalność. W jaki sposób założyć agencję reklamową?
Czym zajmuje się agencja reklamowa?
Przedmiotem działalności jest stworzenie kampanii reklamowych internetowych, radiowych, telewizyjnych czy w prasie. To bardzo szerokie spektrum działań, w którym można przede wszystkim wymienić projektowanie oraz planowanie wraz z umieszczaniem reklam w mediach cyfrowych, drukowanych i innych. Ponadto agencja reklamowa zajmuje się tworzeniem bilboardów, wystaw, gadżetów, a nawet umieszcza elementy kampanii na środkach transportu. Odpowiada także za dystrybucję i dostarczanie prospektów, próbek reklamowych.
Prowadzenie kampanii reklamowej w celu przyciągnięcia klientów
Agencja reklamowa ma na celu zwrócenie uwagi potencjalnych odbiorców na działalność, produkty danego przedsiębiorstwa, któremu zaoferowała swoje usługi. To często długofalowe działanie, które w zależności od rezultatów może trwać przez wiele lat. Z kolei założenie agencji jest bardzo proste. Nie jest to działalność regulowana, więc nie potrzebujemy uprawnień czy specjalnych certyfikatów. Wystarczy założyć własną działalność gospodarczą i określić zakres jej działania.
Agencja reklamowa a obowiązujące prawo
To co w głównej mierze najbardziej zajmuje właścicieli agencji reklamowych, to fakt przestrzegania wielu szczegółowych przepisów prawnych. W tym zakresie należy wymienić wiele ustaw oraz zapisów, które regulują ograniczenia tematyczne, prawa konkurencji itd. Stąd też znajomość ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych i o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji będzie obowiązkowe, aby agencja reklamowa działała zgodnie z przepisami.