Agencja reklamowa powinna w swoim składzie zebrać wielu specjalistów, których dobór jest uzależniony od proponowanych usług. Warto wiedzieć, jakie osoby będą niezbędne. Zatrudnienie pracowników wymaga wiedzy na temat, kto i czym może się zajmować. Oczywiście nigdy nie jest to stały zestaw, gdyż uwarunkowane to jest ilością zleceń i profilem działalności agencji reklamowej.

Nie ma ważnych czy ważniejszych

Wartości każdej agencji reklamowej są jej specjaliści. Ich elastyczność jest często niezbędna do wykonania najróżniejszych działań marketingowych. Praca tego rodzaju to masa bardzo niestandardowych wyzwań. Agencja reklamowa to tak naprawdę zbiór osób, które nigdy nie przestają się uczyć, muszą interesować się wieloma dziedzinami, często wykraczającymi poza ich zainteresowaniami. Należy zadbać o „team spirit”, w przeciwnym wypadku brak zgrania może doprowadzić do powstania stałych konfliktów w chwili realizacji kluczowych zadań dla danego projektu.

Kto pracuje w agencji reklamowej?

Najczęstszymi spotykanymi stanowiskami w agencjach reklamowych są z pewnością pozycjonerzy. W dobie internetowego marketingu dobry specjalista SEO jest niezbędny, aby agencja reklamowa mogła świadczyć usługę pozycjonowania stron i serwisów w globalnej sieci. Tak samo obowiązkowa jest obecność copywritera, który będzie odpowiadał za buzz, inbound oraz content marketing. Kampanie marketingowe to przede wszystkim nie tylko wizualizacji, ale słowo pisane.

Obsługa klienta i opanowanie technologii

Wizualizacja kampanii reklamowej to podstawa, która jest bardzo ważna. Profesjonalny grafik z wyczuciem i pomysłem jest często najbardziej pożądaną osobą na rynku pracy. Nie można zapomnieć o programistach, którzy odpowiadają za tworzenie serwisów internetowych oraz jest gotów zaproponować szereg zaawansowanych rozwiązań sieciowych. Za obsługę klienta odpowiada marketingowiec, który stale analizuje rynek, możliwe drogi biznesu. W końcu kampanię reklamową trzeba dobrze sprzedać.