Konfrontacja z niezadowolonym klientem
Każda osoba prowadząca agencję reklamową prędzej czy później spotka się z klientem, który będzie niezadowolony z efektów prac. Można to nazwać zgłoszeniem wad lub reklamacją, zawsze jednak jest to forma zastrzeżeń do wykonanej usługi. Często jest tak, że klient ma rację i należy szybko wykonać poprawki. Wówczas agencja reklamowa może zyskać w oczach klienta ze względu na swoją rzetelność. Jednak może być i tak, że klient myli się lub nie do końca wiadomo, o co dokładniej chodzi.
Czytelność zgłaszanych zastrzeżeń
Z prawnego punktu widzenia reklamacja stanowi zgłoszenie wad. To zawiadomienie o tym, iż wykonawca dopuścił się zaniedbań lub nie zachował minimum precyzji przy wykonaniu konkretnych czynności. Agencja reklamowa w takiej sytuacji nie powinna domyślać się, co klientowi nie odpowiada, a poprosić o szczegółowe instrukcje lub wykazanie mankamentów wykonanych prac. Nie ma obowiązku samodzielnego poszukiwania wad oraz ich naprawiania.
Współpraca z klientem
Niezadowolony klient nie musi być powodem do natychmiastowego zerwania współpracy. Każda szanująca się agencja reklamowa powinna wejść w konstruktywny dialog ze zgłaszającymi zastrzeżenia osobami, tak aby naprawić określone wady. Jakikolwiek zwrot środków może nastąpić tylko w sytuacji, gdy błędy i odchylenia od wcześniejszych ustaleń nie zostaną usunięte. Agencja reklamowa powinna ze swojej strony jasno określić potrzeby, które pozwoli na usunięcie wad.