Banery reklamowe to jedne z najtańszych, ale także niezwykle skutecznych nośników reklamowych. Najczęściej stosuje się je w centrach handlowych, obiektach sportowych czy kulturalnych. To sposób na identyfikację wizualną na zewnątrz za sprawą wyjątkowej odporności na warunki atmosferyczne oraz promieniowanie UV. W tym celu warto zastanowić się nad odpowiednim doborem materiału, który sprawi, że drukowany baner reklamowy będzie użyteczny przez kilka lat.
Banery lekkie i ciężkie
Nieoficjalnym podziałem banerów reklamowych pod względem stosowanego materiału jest określenie ich masywności. Stąd też wyróżnia się baner reklamowy lekki, który może przyjąć postać poliestrowej flagi. Banery cięższe są wykonywane z PVC i są wyjątkowe mocne i trudne do rozerwania. Z kolei na rusztowaniach i konstrukcjach wykorzystuje się baner reklamowy w postaci siatki. Oczkowana faktura nawet przy silnym wietrze nie ulegnie rozerwaniu. Dostępne są też banery pryzmatyczne, sitodruki czy też produkty do zadruku solwentowego, ekosolwentowego, UV i lateksowego.
Baner reklamowy i jego niekończące się możliwości zastosowania
Specjalne materiały do banerów reklamowych są w stanie stworzyć taką konstrukcję, która przetrwa każde warunki. Pierwszym z nich może być frontlight, czyli poliestrowa tkanina, która powlekana jest PCV. Pod uwagę można wziąć blockout, czyli dwustronny zadruk z zastosowaną nieprzepuszczalną światło zakładką wewnątrz materiału. Niwelowane są w ten sposób wszelkie przenikania promieni świetlnych.
Wielkoformatowe grafiki na każde warunki
Baner reklamowy może być wykonany z polipropylenu, dzięki czemu można stworzyć wytrzymały rollup. Istnieje też możliwość projektu, który idealnie będzie rozpraszał światło, a to za sprawą materiału zwanego backlight. Charakteryzuje się translucentną strukturą. Wybierając materiał dla banerów reklamowych warto sprecyzować swoje zapotrzebowania, wówczas każda profesjonalna agencja reklamowa jest w stanie zaproponować kilka wariantów do wyboru.