Frezowanie CNC jest wyjątkowym sposobem obróbki polegającym na skrawaniu, podczas którego ruch obrotowy wykonywany jest praktycznie zawsze przez narzędzie. Wszystkie tego rodzaju czynności są wykonywane za pomocą frezarki. Umożliwia to praktycznie dowolne tworzenie w takich materiałach jak metale, tworzywa sztuczne czy drewno. Za sprawą zastosowania układu sterowania numerycznego Computerized Numerical Control możliwe jest wykonywanie powtarzalnych kształtów w krótkim odstępie czasowym.
Technologia CNC powodem rewolucji w przemyśle wytwórczym
Większość firm z chwilą wzrostu popularności frezowania CNC postanowiła wyposażyć się w obrabiarki lub centra obróbkowe sterowany w sposób numeryczny. Głównym powodem, który sprawił, że metoda ta zyskała duże uznanie to wykonywanie dokładne obróbki materiałów, bez opóźnień i pomyłek. Z tych możliwości zaczęły korzystać nawet agencje reklamowe, które dzięki temu są w stanie tworzyć reklamy o bardzo nietypowych formach i kształtach.
Szybka realizacja gotowych projektów
Agencje reklamowe stosują maszyny frezujące dedykowane do reklam PCV zarówno spienionych, jak i twardych. Urządzenie pozwala na frezowanie CNC w innych tworzywach np. dibong, plexa oraz poliwęglanach. Nie ma też problemu obróbki drewna, sklejki blachy stalowej, aluminium czy stali nierdzewnej. Najważniejsza jest precyzja cięcia, co pozwala na stworzenie praktycznie dowolnej postaci reklamy. Pod tym względem poszukując agencji reklamowej, która wykona frezowanie CNC ważne jest doświadczenie i umiejętności operatora frezarki i dokładność plotera frezującego.
Duży format wykonany ze szczególną precyzją
Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie tak naprawdę sprawy, że wielkoformatowe materiały reklamowe identyfikujące mogą zostać wykonane z tak dużą precyzją. Frezowanie CNC to sposób na realizację nieograniczonej ilości projektów, bez względu na stopień ich skomplikowania. To zdaniem wielu nowa jakość w reklamie, z której warto w tej chwili skorzystać.